четвер, 12 березня 2020 р.

5 простих правил, щоб знайти час на все!




«У мене немає часу» – універсальне виправдання, яким ми користуємось, коли не знаходимо мотивації для дій.
«У мене немає часу» – дозволяє нам залишатись в зоні комфорту, уникати викликів до розвитку, або просто приховує страх взятись до виконання складного, незнайомого завдання.
Іноді «у мене немає часу» дозволяє нам (не надто етично) відмовити людині, з якою не хочеться мати справу.
«У мене немає часу» разом із своєю сестрою, фразою «не на часі» – прекрасний спосіб обдурити самих себе, адже час це єдиний доступний однаково для всіх ресурс.
І домогосподиня, яка клопочеться побутовими справами, і бізнесмен-мільйонер, який управляє великою корпорацією, однаково мають 24 години на добу, 7 днів на тиждень, 12 місяців і 365 днів на рік.
І, нажаль, цей ресурс скінченний.
А щоб не виникало відчуття паніки або розгубленості від того, що час спливає, а ще стільки всього не зроблено, скористайтесь цими простими і дуже ефективними правилами планування:
Правило 1: Почніть з цінностей.
Почніть планувати свої цілі з визначення життєвих пріоритетів.
Дайте собі відповідь на запитання, що є вашими справжніми цінностями?
Що для вас найважливіше? Сім’я, здоров’я, друзі, робота, хобі, подорожі, влада, вплив, імідж….Набір буде різним для кожного.
Визначить 3 основні сфери і проаналізуйте: як ваші щоденні дії пов’язані з вашими цінностями? Як ваші дії наближають вас до цілей?
Привило 2: Об’єднуйте в блоки і видаляйте зайве.
Якщо в щоденнику повна «каша» з ситуативних завдань, об’єднайте їх в блоки, за принципом якої сфери/проекту вони стосуються. Ті завдання, які потрапили в календар «випадково» і не стосуються ваших цілей – просто викреслюйте.
До кожного блоку застосуйте правило №3.
Правило 3: Три цілі на рік, місяць, день.
Для кожної життєвої сфери сформулюйте 3 річних цілі.
Для кожної цілі встановіть 3 ключових щомісячних досягнення.
Щодня плануйте і виконуйте 3 завдання для цілі з кожної сфери.
Важливо, щоб у щоденному плануванні не було «перекосів» – наприклад, всі завдання стосуються лише роботи, тоді як пріоритетом для вас є сім’я. тримайте в фокусі всі сфери. Як це зробити я розповім в статті «Scrum для себе».
Правило 4: Встановлюйте «неприйомні години».
Працюйте над кожним завданням невеличкими кроками, по 30-40 хв. Після – 3-5 хв перерви.
Важливо, щоб під час такого «спринту», коли ви зосереджені на виконанні завдання, вас нічого не відволікало. Вимкніть сповіщення телефону, соц. мереж, пошти. Якщо працюєте в офісі – попросіть колег не звертатись до вас до визначеного часу. Світ не завалиться за пів-години, а відповідь на повідомлення ви напишете під час перерви, або коли дійде черга до завдань з блоку, якого вони стосуються.
Правило 5: Інформаційна дієта.
Коли вибір стосується їжі, ми дуже вибагливі. Не їмо все підряд, не їмо брудну їжу або незрозумілу страву. А як щодо інформації, яка потрапляє в поле нашої уваги?
Нам також потрібна вибагливість і перебірливість в тому, чим живиться наш розум!
Тому, наступного разу, коли хтось буде скаржитись на життя чи обговорювати плітки, коли увага «зависає» на сайті з порожніми жартами, запитайте себе «для чого мені ця інформація?»
У нас є достатньо часу! Давайте користуватись ним свідомо і справді цінувати цей дивовижний ресурс!

Немає коментарів:

Дописати коментар