До 100-річчя В.О.Сухомлинського

         Є імена, що пломеніють над світом. Ім’я Василя Олександровича Сухомлинського належить саме до таких. Педагогічна спадщина В.О.  Сухомлинського багатоаспектна, її пронизує проблема проектування людини, яка ґрунтується на ідеї всебічного розвитку особистості.
         І скільки б не говорили про нові методи виховання й навчання, але без вивчення і творчого впровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського розбудова національної освіти неможлива. З плином часу реальність його порад усвідомлюється все більше. Бо вони – результат спостережень і думок: як найкраще вчити, виховувати, розвивати дитячу особистість на засадах гуманної педагогіки.
       Високим був  внесок видатного педагога у розвитку теорії й практики виховання учнівської молоді в позакласній і позашкільній діяльності. Гурткова  робота, на його думку,– це спеціально організовані заняття, що забезпечують повноцінний відпочинок школярам. Добре спланована гурткова робота аж ніяк не перевантажує учнів. Активізуючи пізнавальну діяльність школярів, вона в той же час створює умови для практичного застосування одержаних ними знань.
        Вивчення і дослідження ідей Павлиської школи В. Сухомлинського має важливе значення для удосконалення  сучасної позашкільної освіти. Педагоги нашого закладу постійно звертаються до творів великого педагога, щоб знайти відповідь на поставлені запитання. З метою глибокого осмислення та аналізу педагогічної спадщини, яку залишив нам видатний педагог,  застосування його ідей, педагоги закладу були учасниками  педагогічних читань на тему «Василь Сухомлинський – педагог на всі часи», засідання педагогічної ради «Використання спадщини В.О.Сухомлинського у закладі позашкільної освіти".



        Педагогічне сьогодення  характеризується інтенсивними пошуками нових технологій, що запроваджуються в освітній процес. Необхідність формування в учнів планетарного світогляду, інтегрованого, екологічного мислення потребує нового філософського усвідомлення мети і завдань виховання та навчання.
        Педагоги-позашкільники  постійно працюють над пошуком цікавих форм роботи з дітьми. Творчо підійти до виховної роботи, відмовитись від шаблонів і стереотипів у вихованні на сучасному етапі керівникам гуртків допомагає  використання   інтерактивних форм роботи та інноваційних методів і підходів  з дітьми у навчально-виховному процесі. Зокрема такі, як  заняття – подорожі, заняття-екскурсії, заняття – змагання, «метод  проектів», який дозволяє найбільш творчо підійти до організації навчальної роботи  з учнями, сприяє розвитку пізнавальної активності, самостійності вихованців, формує  соціальні компетентності особистості.
        Кожного разу, гортаючи книги чудового педагогічного діяча сучасності В.О.Сухомлинського,  переконуєшся у його неповторності і величі. Чим більше заглиблюєшся у педагогічний скарб Добротворця, тим краще усвідомлюєш, що гуманістична педагогіка Василя Сухомлинського невичерпна, вона назавжди залишиться педагогікою завтрашнього дня.

Немає коментарів:

Дописати коментар