І
скільки б не говорили про нові методи виховання й навчання, але без вивчення і
творчого впровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського розбудова
національної освіти неможлива. З плином часу реальність
його порад усвідомлюється все більше. Бо вони – результат спостережень і думок:
як найкраще вчити, виховувати, розвивати дитячу особистість на засадах гуманної
педагогіки.
Високим був внесок
видатного педагога у розвитку теорії й практики виховання учнівської молоді в
позакласній і позашкільній діяльності. Гурткова робота, на його думку,– це спеціально
організовані заняття, що забезпечують повноцінний відпочинок школярам. Добре спланована гурткова робота аж ніяк не
перевантажує учнів. Активізуючи пізнавальну діяльність школярів, вона в той же
час створює умови для практичного застосування одержаних ними знань.
Вивчення і дослідження ідей Павлиської школи
В. Сухомлинського має важливе значення для удосконалення сучасної позашкільної освіти. Педагоги нашого
закладу постійно звертаються до творів великого педагога, щоб знайти відповідь
на поставлені запитання. З метою глибокого осмислення та аналізу педагогічної
спадщини, яку залишив нам видатний педагог,
застосування його ідей, педагоги закладу були учасниками педагогічних читань на тему «Василь Сухомлинський – педагог на всі
часи», засідання педагогічної ради «Використання спадщини В.О.Сухомлинського у закладі позашкільної освіти".
Педагогічне
сьогодення характеризується інтенсивними пошуками нових технологій, що
запроваджуються в освітній процес. Необхідність формування в учнів
планетарного світогляду, інтегрованого, екологічного мислення потребує нового
філософського усвідомлення мети і завдань виховання та навчання.
Педагоги-позашкільники постійно працюють над
пошуком цікавих форм роботи з дітьми. Творчо
підійти до виховної роботи, відмовитись від шаблонів і стереотипів у вихованні
на сучасному етапі керівникам гуртків допомагає використання
інтерактивних форм роботи та інноваційних методів і підходів з
дітьми у навчально-виховному процесі. Зокрема такі, як заняття –
подорожі, заняття-екскурсії, заняття – змагання, «метод проектів», який
дозволяє найбільш творчо підійти до організації навчальної роботи з
учнями, сприяє розвитку пізнавальної активності, самостійності вихованців,
формує соціальні компетентності особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар